Pages

Monday, August 27, 2012

Laman ini biar sepi

Kemanakah hilangnya seri laman ini, tiada seri  lagikah untuk menulis.  Sedangkan memang ada ingin aku kongsikan bersama, tapi kenapa hati perasaan, minda dan jiwa bagai tiada lagi mood mood untuk menulis.  Kemanakah perginya mood mood untuk melakar coretan.  Semenjak dua menjak ni  segalanya hilang tanpa sempadan.  Laman roskraf kali ini ku biar sepi buat sementara, entah bila akan bercanda bersama bunga di hujung jari.  

































Thursday, August 2, 2012

Mercun Punya Cerita - Masih tak serik

Kenapa tak jeran lagi, dah banyak peristiwa kemalangan kerana main mercun tapi tak serik juga, nak main juga.  Mana dapat mercun tu, buat sendiri ke, beli kat pasar gelap ke.  Setiap tahun ada saja kecederaan akibat main mercun.  Kerajaan dan ibu bapa dah selalu sangat menyedarkan anak-anak.  Kenapa ye, kenapa masih nak mengambil risiko.  Sebab seronok tapi tidak memikirkan keselamatan.  Yang sedih tu kekadang terkena orang lain yang tidak bermain mercun.  Wahai anak-anak, adik-adik, abang-abang, jangan lah bersukaria dengan mercun, bimbang kalau bukan diri sendiri yang terkena mungkin orang lain yang jadi mangsa.



.





Kalau sekadar main mercun pop pop oklah juga, ni sampai buat meriam sendiri mengalahkan meriam kapal Jepun dulu-dulu

Ini dia mercun pop pop tu


Rasa nak demam raya pula bila cerita bab mercun ni, belum lagi cerita bab kuih n baju baru. Ok Selamat menjalani ibadah puasa.