Pages

Wednesday, May 2, 2012

Mak Aku Yang Buat

Laman Roskraf kali ini memaparkan hasil kraftanganku. Beg yang comel untuk alat tulis atau apa-apa saja kegunaan.  Seperti gambar yang dipaparkan, ciptaan saya tiada yang serupa, walau warna fabrik sama tapi warna assesori pula berlainan.  Hobi yang amat saya gemari sejak beberapa minggu ini, begitu asyik mengadap mesin jahit, maka terhasillah beberapa koleksi yang saya buat sendiri.  Hasil yang pertama tu anak bawa ke sekolah sebagai 'pencil pouch', begitu bangga dia cerita, "mak aku yang buat "  Apalagi kawan-kawan mulalah  nak beli.  Ok ok, saya pun buat beberapa buah untuk kawan sekolah tu. Handmade punya.  Kalau nak bisnes nanti kenalah cari jenama pula, ewah.. "made by" whome.  Angan-anganlah dulu, memenuhi hobi.


Hiasan bunga ros dari riben 

Beg kecil dah siap dengan hiasan
Pandangan dari sisi
Dari sisi dan ruang dalam
Ukuran lebih kurang - Pjg  20cm, tinggi 10cm:, lebar  tapak 5cm

Selepas ini saya akan membuat make-up pouch pula. Saiznya lebih besar sedikit, hiasan pula lebih mewah dengan bunga ros dari riben.  Untuk anda yang berminat seni jahitan dan kraftangan ini bolehlah mencuba hobi yang menarik ini. Selain kegunaan sendiri dan anak-anak, boleh juga dihadiahkan sempena Hari Guru yang bakal menjelang ini.   ok ok ok.. .  jumpa lagi dengan entry makeup pouch.





No comments: